Kierownika wydziału ds. pomocy społecznej

Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Izabelinie ogłasza konkurs na stanowisko Kierownika wydziału ds. pomocy społecznej .
Kierownik wydziału ds. pomocy społecznej bezpośrednio podlegać będzie Dyrektorowi GOPS w
Izabelinie.

  1. Wymagania niezbędne stawiane kandydatowi:
    Wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z
    art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r o pomocy społecznej (Dz.U. Z 2019 r. poz. 1507
    ze zmianami);
  2. Staż pracy 5 lat, w tym minimum 3 lata w pomocy społecznej;
  3. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
  4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
    publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych;
  6. Obywatelstwo polskie;

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. Umowa o pracę;
  2. Czas pracy: pełny wymiar;

Wymagania dodatkowe:

  1. Umiejętność zarządzania zespołem pracowników;
  2. Umiejętność szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych i myślenia strategicznego;
  3. Umiejętność współpracy oraz skutecznego komunikowania się;
  4. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów;
  5. Umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
  6. Znajomość standardów pracy socjalnej i interwencji;
  7. Znajomość przepisów prawnych z zakresu zadań realizowanych na stanowisku, w
    szczególności w zakresie funkcjonowania samorządu gminnego, zamówień publicznych,
    finansów publicznych, postępowania administracyjnego, ustawy o rachunkowości, o
    odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o pracownikach
    samorządowych; ustawa o pomocy społecznej.
  8. Dyspozycyjność;
  9. Prawo jazdy kat. B;
  10. Predyspozycje osobowościowe: umiejętność pracy w zespole, rzetelność, prawdomówność,
    odpowiedzialność, sumienność, obowiązkowość, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi,
    kultura osobista;

Zakres zadań wykonywanych na w/w stanowisku:

  1. Bezpośredni nadzór nad prawidłową działalnością podległych komórek organizacyjnych
    GOPS, zgodnie ze schematem organizacyjnym tj.:
    1.1 Wydziałem ds. pomoc społecznej socjalnej
    1.2 Asystentem rodziny;
  2. Koordynowanie i planowanie pracy wydziału ds. pomocy społecznej;
  3. Nadzór merytoryczny nad pracą pracowników i prowadzenie dokumentacji;
  4. Kontrola prawidłowości dokumentacji sporządzanej przez pracowników Wydziału ds.
    pomocy społecznej oraz pracy terenowej podległych pracowników;
  5. Organizowanie narad i odpraw służbowych z pracownikami, poświęconych omawianiu i
    rozliczaniu zadań Wydziału ds. pomocy społecznej oraz wydawanych poleceń służbowych
    w ramach nadzorowanego Wydziału;
  6. Nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w
    rodzinie, monitoring poprawności prowadzenia niebieskich kart, udział w grupach
    roboczych, podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia
    bezpieczeństwa dzieci i rodzin w tym kierowanie do ośrodków wsparcia i innych;
  7. Koordynacja działań związanych z diagnozowaniem, nadzorowaniem, monitoringiem i
    opiniowaniem w sprawie sytuacji rodzin zagrożonych odebraniem dziecka oraz rodzin,
    którym władza rodzicielska została ograniczona;
  8. Nadzór nad korespondencją dotyczącą środowisk, w których prowadzona jest interwencja
    i praca socjalna;
  9. Inicjowanie działań zmierzających do wprowadzenia nowych form pomocy, a także
    określanie metod pracy służących efektywności realizowanych zadań zgodnie z
    obowiązującym standardem pracy socjalnej i przepisami prawa;
  10. Współudział w interwencjach w środowisku;
  11. Monitorowanie efektów działań w pracy z rodziną przez poszczególnych pracowników
    kierowanego Wydziału;
  12. Monitoring spraw związanych z przeprowadzeniem wywiadów środowiskowych
    niezbędnych do postępowań w związku z realizacją ustawy o pomocy społecznej;
  13. Nadzór nad prowadzeniem rejestrów związanych z merytoryczną pracą Wydziału ds.
    pomocy społecznej;
  14. Przygotowywanie oraz sprawdzanie przygotowanych decyzji;
  15. Koordynacja i nadzór nad wykonywaniem zadań przez asystenta rodziny;
  16. Współdziałanie z Dyrektorem i Głównym Księgowym przy opracowywaniu planu
    finansowego jednostki;
  17.  Podejmowanie działań w celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i
    efektywnej kontroli zarządczej;
  18. Zgłaszanie Dyrektorowi uwag w zakresie organizacji i jakości pracy w GOPS;
  19. Współudział w opracowywaniu oceny zasobów pomocy społecznej, lokalnych programów
    osłonowych i gminnych wynikających z przepisów prawa i potrzeb pomocy społecznej;
  20. Określanie zakresu obowiązków dla podległych pracowników i wykonywanie pozostałych
    czynności z zakresu prawa pracy;
  21. Organizacja pracy na poszczególnych stanowiskach, zapewniająca sprawne wykonywanie
    powierzonych zadań;
  22. Ustalanie zastępstw za czas nieobecności pracowników Wydziału;
  23. Okresowa ocena pracowników podległego Wydziału;
  24. Współpraca z instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami;
  25. Obsługa programu TT-Pomoc;
  26. Uzgadnianie z Dyrektorem GOPS podejmowanych decyzji dotyczących funkcjonowania i
    działalności Wydziału ds. pomocy społecznej;
  27. Przygotowywanie i składanie Dyrektorowi GOPS wszystkich wymaganych informacji i
    sprawozdań dotyczących funkcjonowania Wydziału ds. pomocy społecznej;
  28. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektor GOPS;

Niezbędne dokumenty:

  1. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
  2. List motywacyjny;
  3. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni
    praw publicznych oraz braku prawomocnego skazania za przestępstwa umyślne ścigane z
    oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
  5. Dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy;
  6. Dokumenty potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  7. Czytelnie podpisana zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu
    naboru i informacja o przetwarzania danych osobowych w związku z prowadzonym
    naborem;

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę
upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w
rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Termin i miejsce składania dokumentów:
Oferty należy składać w terminie do dnia 10 września 2021r. do godz.14.00 w Gminnym Ośrodku
Pomocy w Izabelinie ul. 3-Maja 42, 05-080 Izabelin, w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs
na stanowisko Kierownika wydziału ds. pomocy społecznej w Izabelinie”.

Oferty, które wpłyną powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi komisyjnie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Izabelin w dniu
14 września 2021r.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr. Telefonu 22 722 79 95.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *